A legnagyobb cseh autógyár, a Skoda Auto 390 933 autót gyártott, 23,7 százalékkal kevesebbet, mint a tavalyi év első hét hónapjában.

Az egész idei évben az autóipari szövetség minimálisan 20 százalékos termeléscsökkenéssel számol. A várakozások szerint az őszi hónapok kedvezőbbek lesznek ugyan, de a koronavírus-járvány okozta tavaszi kiesést már nem lehet pótolni.
A Skoda mellett a TPCA autógyár is a szokásos augusztusról júliusra előrehozta a nyári szabadságokat, hogy ezzel is enyhítse a helyzetet.
A francia-japán TPCA július végéig 80 660 kiskocsit gyárott, 40 százalékkal kevesebbet mint a múlt év azonos időszakában. A dél-koreai Hyundai 114 740 autóval 39 százalékos termeléscsökkenést könyvelt el.
Bohdan Wojnar, az autóipari szövetség elnöke szerint már feltétlenül szükség lenne az állam újabb segítségére, beavatkozására, mert az autógyárak csökkentett termelése negatív hatást gyakorol az egész cseh iparra. "Bízom abban, hogy a kormány meghosszabítja a munkahelyek megtartására irányuló és eredetileg augusztus végéig meghirdetett Antivírus programot és új intézkedéseket is foganatosít a cseh ipari cégek versenyképességének megőrzése érdekében" - jelentette ki Bohdan Wojnar.
A csehországi autóbuszgyártás az első hét hónap alatt 8 százalékkal 2728 legyártott darabra esett vissza.
A korábban nagyon népszerű Jawa motorkerékpárokból az idén csak 278 darabot állítottak elő, ami éves összehasonlításban 69,9 százalékos visszaesés.

 

(Forrás:gepjarmuszektor.hu, mti/Fotó:pixabay)