A támogatás segítségével induló kutatás-fejlesztési projekt választ keres a közúti fuvarozás legfontosabb kihívásaira, mint a piacok globalizációja, a forgalomsűrűség és a baleseti kockázatok növekedése, illetve a gépjárművezető-hiány. A fejlesztésbe mintegy 100 mérnököt és kutatót vonnak be.

A projekt egy korábbi, szintén az NKFI Alapból finanszírozott pályázat eredményeire épül, amelynek során a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. - konzorciumi tagként együttműködve az MTA-SZTAKI és BME kutatóival - önálló manőverezésre alkalmas tehergépjárművet fejlesztett ki.

A Knorr-Bremse 1995 óta végez kutatás-fejlesztési tevékenységet Budapesten és Kecskeméten, Magyarországon a multinacionális vállalatok között elsőként hozott létre k+f központot.

A Knorr-Bremse vállalatcsoport kötött pályás járművekhez és haszongépjárművekhez gyárt fékrendszereket, forgalma 2016-ban megközelítette az 5,5 milliárd eurót. Több mint 30 országban csaknem 25 ezer munkavállalót foglalkoztat.


(Forrás:gepjarmuszektor.hu, mti/Fotó:pinterest)