A cég három jövőcentrumában (Potsdam, Peking, Szilícium-völgy) tervezők és digitalizálási szakértők dolgoznak a jövő gépkocsiján. A Volkswagen a közeljövőben először sofőr- és taxiszolgáltatásokat, majd autómegosztó ajánlatokat épít ki. A konszern a bevétele jelentős részét ezeken a területeken akarja befektetni. A cég biztos abban, hogy az emberek egyre kevesebb időt fognak eltölteni az autóikban ülve. Napjainkban az emberek az életük során átlagosan közel 38 000 órát cselekednek így - ők szeretnék ezt az időt visszaadni, hogy mindenki arra fordíthassa, amire szeretné.
Johann Jungwirth, a gyártó digitális ügyekért felelős vezetője kijelentette, hogy több százezer vagy akár több millió olyan jármű lesz, amelyek a belvárosokban A pontból B pontba fogják szállítani az embereket és az árucikkeket. Ők erre igyekeznek felkészülni. A menedzser hozzátette, hogy nyitottak a technológiai cégekkel való együttműködésre és szeretnék erősíteni a jelenlétüket a Szilícium-völgyben. A vállalat többek között ott hozná létre az autonóm vezetési központját is. Az elsők között akar lenni, amikor legkésőbb a következő évtized elején megjelennek a piacon az első teljesen automatizált gépkocsik. Ez szerinte leghamarabb 3-5 éven belül valósulhat meg.
Jungwirth biztos abban, hogy a gyerekeinek már nem lesz szükségük jogosítványra. A társaság által fejlesztett önvezető rendszer a mai megoldásoknál 20-30-szor nagyobb teljesítményű lesz, mesterséges intelligenciával is ellátják majd és a többi autóval való összeköttetés miatt hozzáférhet más járművek tapasztalataihoz.
gepjarmuszektor.hu/stern.de/