• Jobb fékezési képesség az áthelyezett első tengely és az alacsonyabb tömegközéppont révén
  • Továbbfejlesztették a fülke vázszerkezetét, hogy nagyobb biztonságot nyújtson minden bennülőnek
  • Az optimalizált kilátás nagyobb biztonságot jelent a közlekedés védtelen résztvevőinek
  • A nagyobb energiaelnyelésű aláfutásgátló csökkenti az ütközés erejét
  • Egyszerűbb és olcsóbb javíthatóság a moduláris felépítésnek köszönhetően

A tehergépkocsi-vezetők számára a legsúlyosabb balesettípusok azok, amikor a jármű felborul egy kikerülési manőver során, túl gyorsan érkezik egy kanyarba vagy a jármű nem tud elég gyorsan megállni például egy forgalmi dugó hirtelen utolérésekor. A Scania az új tehergépkocsi-család esetében az aktív és a passzív biztonságot is javította számos olyan megoldással, amelyek a fülkében ülőket és a közlekedés többi résztvevőjét egyaránt védik majd. Az oldalsó borulási függönylégzsákok bevezetésével a Scania becslése szerint a felborulással járó balesetekben elhunyt gépkocsivezetők száma 25 százalékkal is csökkenhet.

„A kötelező automatikus vészfékrendszer (AEBS) mellett az európai ügyfeleink által beszerzett tehergépkocsik többségét számos más aktív biztonsági vezetőtámogató rendszerrel is felszerelik” – mondta Christofer Karlsson, a Scania ütközési és biztonsági rendszereiért felelős igazgatója. „De attól függetlenül, hogy mennyire jól működnek az olyan dolgok, mint a különféle elektronikus rendszerek, továbbra is nagyon jó alapanyagokra van szükség a biztonság szempontjából maximálisan teljesítő termék megalkotásához.”

gepjarmuszektor.hu/scania.hu