- Jobb fékezési képesség az áthelyezett első tengely és az alacsonyabb tömegközéppont révén
- Továbbfejlesztették a fülke vázszerkezetét, hogy nagyobb biztonságot nyújtson minden bennülőnek
- Az optimalizált kilátás nagyobb biztonságot jelent a közlekedés védtelen résztvevőinek
- A nagyobb energiaelnyelésű aláfutásgátló csökkenti az ütközés erejét
- Egyszerűbb és olcsóbb javíthatóság a moduláris felépítésnek köszönhetően
A tehergépkocsi-vezetők számára a legsúlyosabb balesettípusok azok, amikor a jármű felborul egy kikerülési manőver során, túl gyorsan érkezik egy kanyarba vagy a jármű nem tud elég gyorsan megállni például egy forgalmi dugó hirtelen utolérésekor. A Scania az új tehergépkocsi-család esetében az aktív és a passzív biztonságot is javította számos olyan megoldással, amelyek a fülkében ülőket és a közlekedés többi résztvevőjét egyaránt védik majd. Az oldalsó borulási függönylégzsákok bevezetésével a Scania becslése szerint a felborulással járó balesetekben elhunyt gépkocsivezetők száma 25 százalékkal is csökkenhet.
gepjarmuszektor.hu/scania.hu„A kötelező automatikus vészfékrendszer (AEBS) mellett az európai ügyfeleink által beszerzett tehergépkocsik többségét számos más aktív biztonsági vezetőtámogató rendszerrel is felszerelik” – mondta Christofer Karlsson, a Scania ütközési és biztonsági rendszereiért felelős igazgatója. „De attól függetlenül, hogy mennyire jól működnek az olyan dolgok, mint a különféle elektronikus rendszerek, továbbra is nagyon jó alapanyagokra van szükség a biztonság szempontjából maximálisan teljesítő termék megalkotásához.”