A Volkswagen Csoport a jövő szempontjából kiemelt fontosságú elektromos mobilitás, digitalizáció és egyéb mobilitási megoldások területén meghatározó szereplőként kíván jelen lenni - hangsúlyozta Matthias Müller. Az átalakítási stratégia középpontjában ezért az autóipar és a digitális világ közötti összeköttetés megerősítése és a hajtásrendszereknek a következő két évtizedben bekövetkező alapvető átalakulása áll. A konszern emellett 13. márkájaként új üzletágat hoz létre a digitális mobilitási szolgáltatások ellátására.

"Rengeteg minden változott a Volkswagen Csoportnál az elmúlt 12 hónapban. Ezt a lendületet szeretnénk továbbvinni. Ezért a mobilitási szolgáltatásokat mint üzleti területet a csoport 13. márkájává tesszük" - mondta Matthias Müller. Hozzátette, cél, hogy az új márka 2025-ig egyike legyen a vezető városi mobilitási szolgáltatóknak, és piacvezető szerepet töltsön be Európában.     Az új márkát várhatóan az idén novemberben jelenti be hivatalosan a Volkswagen.

A vezérigazgató szerint bár a jövő egyértelműen az elektromosságé, de még legalább két évtizedig a hagyományos hajtásrendszerek is meghatározóak lesznek. Az alternatív technológiák fejlesztése mellett ezért mindenképpen folytatni kell dízel és benzines erőforrások tökéletesítését is.

A dízelbotrányról szólva Matthias Müller úgy fogalmazott: "az ügyre most is és a jövőben is úgy tekintünk, mint a vállalat történetének meghatározó, döntő fontosságú eseményére. Minden rendelkezésünkre álló eszközzel azon dolgozunk, hogy leássunk a gyökerekig, és tisztázzuk az összes kérdést. Ebben a vonatkozásban pedig jelentős előrelépést tettünk az utóbbi hónapokban. Mindemellett a fenntartható jövő formálása legalább ilyen fontos a Volkswagen számára."

(Forrás:gepjarmuszektor.hu;mti/Fotó:wolkswagen)