Áprilisban 290 ezer személygépkocsit értékesítettek Németországban, 8,0 százalékkal kevesebbet, mint 2016 áprilisában. Az idén áprilisban hárommal kevesebb munkanap volt, mint tavaly. Három munkanap hozzáadásával az eladások elméletileg mintegy hét százalékkal növekedhettek volna szakértői becslések szerint.
Január-áprilisban 1,135 millió személygépkocsit értékesítettek Németországban, 2,5 százalékkal többet, mint a tavalyi első négy hónapban.
Dízel autókból 19,3 százalékkal kevesebbet adtak el az idén áprilisban, mint tavaly, ez 41,3 százalékos piaci részesedésnek felelt meg az összes személygépkocsi eladásokban, ez azonban így is nagyobb lett a márciusi 40,6 százaléknál. A benzines autók eladása szám szerint nem változott áprilisban, piaci részesedésük 55,9 százalék lett a márciusi 56,5 százalék után. Márciusban a benzines autók eladása 21,8 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, a dízel autóké pedig 2,8 százalékkal csökkent.
Az alternatív hajtású autók értékesítése növekedett áprilisban. Teljesen elektromos autót 1413-at adtak el áprilisban, 133,9 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a hibrid autók eladása pedig 71,7 százalékkal 6396-ra emelkedett. Az autógázzal (LPG) hajtott személygépkocsik eladása 50,4 százalékkal emelkedett, a cseppfolyósított földgázzal (CNG) hajtott autóké viszont 50,0 százalékkal csökkent.
Áprilisban és az első négy hónapban is az Alfa Romeo és a Tesla növelte a legnagyobb mértékben az eladásait. Az Alfa Romeo áprilisban 610 autót értékesített, 153 százalékkal többet, mint tavaly, az első négy hónapban pedig 1938 autót, 96 százalékkal többet. A Tesla áprilisban 197 autót adott el, ami 129 százalékos növekedés, az első négy hónapban pedig 1220 autót, 152 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A német autómárkák mindegyikének csökkent az eladási száma áprilisban az előző áprilishoz képest: a VW 12,5 százalékkal kevesebb autót adott el, piaci részesedése azonban ezzel együtt is a legmagasabb lett a német piacon, 19,4 százalék. Az első négy hónapban a VW eladásai 6,6 százalékkal csökkentek, négy havi piaci részesedése pedig 18,7 százalék lett. Az előző hónapban, márciusban 17,6 százalék volt a VW piaci részesedése, az első három hónapban pedig 18,4 százalék.
Az Audi eladásai 10,0 százalékos csökkenéssel 9,2 százalékos (márciusban 8,2 százalékos) piaci részesedést biztosítottak a prémium márkának. A BMW 14,0 százalékkal kevesebb autót értékesített, ami 6,9 százalékos (márciusban 7,7) piaci részesedéshez volt elegendő. A Ford a márciusi 7,6 százalék után 7,4 százalékos piaci részesedést ért el áprilisban eladásai 6,8 százalékos csökkenésével. A Mercedes 10,1 százalékkal kevesebb autót adott el, piaci részesedése 9,3 százalék lett a márciusi 8,7 százalék után. Az Opel 14,2 százalékkal kevesebbet értékesített, piaci részesedése 6,7 százalék lett az előző havi 7,7 százalék után.
(Forrás:gepjarmuszektor.hu, mit/Fotó:pinterest)