A VW-nek és az egész iparágnak még komolyabban és nagyobb érzékenységgel kell foglalkoznia erkölcsi kérdésekkel - mondta.
"Vannak dolgok, amelyeket egész egyszerűen nem teszünk meg, és pont" - jelentette ki Matthias Müller, aki a társaság körüli dízelbotrány 2015-ös kirobbanása után vette át a vezérigazgatói feladatokat.
Az igazgatóság keddi ülésén magára vállalta a történtek miatti felelősséget Thomas Steg, a társaság fenntarthatósági ügyekért, külkapcsolatokért és kormányzati kapcsolatokért felelős vezetője, és felajánlotta, hogy távozik tisztségéből.
Ezt a döntést "tiszteletben tartom" - mondta Matthias Müller a társaság közleménye szerint, amelyben hozzátették, hogy a kísérletek ügyének feltárására indított vizsgálat idejére Thomas Steget felfüggesztették.
Német sajtóértesülések szerint 2012 és 2015 között majmokon és embereken végzett kísérletekkel elemezte a dízelmotorok kipufogógázának hatását egy kutatócsoport, amely a VW, a Daimler és a BMW támogatásával jött létre. A szállítási szektor környezeti és egészségügyi helyzetével foglalkozó európai kutatási egyesülés (Europäische Forschungsvereinigung für Umwelt und Gesundheit im Transportsektor - EUGT) kísérleteiben tíz majmot és 25 embert vizsgáltak. Az EUGT 2017-ben feloszlott.
A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió gyártmányt értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A névadó Volkswagen, az Audi, a Skoda és a Seat típusú személyautók mellett olyan luxusmárkák gyártója, mint a Bentley, a Bugatti, a Lamborghini, a Porsche, illetve a Ducati sportmotorkerékpár. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket is a VW gyártja.
(Forrás:gepjarmuszektor.hu, mti/Fotó:youtube, mti, pinterest)