A kutatás során a piac értékének meghatározása során figyelembe vették, hogy az ügyfelek saját állításuk szerint mennyire lennének hajlandóak megosztani adataikat a szolgáltatókkal az interneten keresztül. Abban a kérdésben, hogy szerintük egy tízes skálán mennyire valószínű, hogy biztosítót fognak váltani (ahol a 0 az egyáltalán nem valószínű, a 10 pedig a nagyon valószínű), a felmérésben részt vevők által adott válaszok átlagpontszáma európai szinten 2015-ben még 3,7 volt, 2016-ra viszont már 4,5-re ugrott.
Bár tömeges váltásra eddig még nem került sor, minden jel arra utal, hogy ez előbb-utóbb be fog következni. Azok a biztosítók, amelyek elindulnak a digitalizáció útján, a gépjármű-biztosítási piac újrafelosztásának nyertesei lehetnek - fejtették ki a kutatásban.
Hangsúlyozták: jelenleg az ár jelenti a fő vonzerőt a használatalapú biztosítások kapcsán. Azonban a biztosítóknak muszáj lesz egyre inkább a kedvezményalapú termékektől az értékalapú szolgáltatások felé elmozdulniuk, ehhez pedig az ügyfelek igényeit kell a középpontba helyezniük: a válaszadó európai ügyfelek több mint a fele nyilatkozott úgy, hogy hajlandóak lennének megosztani az adataikat a biztosítókkal, ha cserébe a következő, gépkocsikhoz kapcsolódó szolgáltatások közül legalább egyet igénybe vehetnének: például az ingyenes országúti asszisztencia, vagy az automatikus vészhelyzeti asszisztencia, illetve a lopott autó helyének meghatározása és visszajuttatása.
Európán belül a belga, olasz, brit, francia, német és spanyol piacok rendelkeznek a legnagyobb növekedési potenciállal a digitális alapú gépjármű-biztosítás tekintetében - tették hozzá a kutatásban.
(Forrás:gepjarmuszektor.hu, mti/Fotó:twitter)