Legalábbis a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet által készített országos, reprezentatív felmérésből ez derül ki. Ez a "verseny" már régóta ennyire egyoldalú, jóllehet korábban 85-86 százalékot regisztráltak, most kétharmad-egyharmad az arány. A gázüzemű, hibrid vagy elektromos meghajtású járművek aránya mindeközben statisztikailag továbbra sem kimutatható.
A Bosch egyik kiemelt fejlesztési területe a benzinüzemű motorok hatékonyságának növelése.
A cég szerint a kis hengerűrtartalmú, három- vagy négyhengeres, turbófeltöltővel ellátott, közvetlen befecskendezéses benzinmotorok egyre nagyobb méretű és tömegű járművek meghajtására válnak alkalmassá, miközben jóval könnyebbek a korábbi generációs benzinmotoroknál.
Az elmúlt 5-6 év sok autótulajdonost ébresztett rá arra, hogy a mai dízelmotorok a magasabb szervizköltségeik miatt nem feltétlenül gazdaságosabbak a hagyományos benzineseknél. Az elmúlt években rengeteg ellenőrizhetetlen előéletű, a valóságban akár több százezer kilométert is lefutott dízeles autó került az országba. Ezek új tulajdonosai sok esetben már megtapasztalhatták a saját pénztárcájukon, hogy milyen váratlan költségekkel járhat egy korszerű dízelrendszer felújítása.
(Forrás:gepjarmuszektor.hu;mti/Fotó:twitter)