A közleményben kiemelték, a nyugat-európai országokban akár a 40-50 százalékot is eléri a lízinggel finanszírozott gépkocsik aránya, míg Magyarországon a 2 százalékot közelíti a piaci részesedésük.
Az első negyedéves piaci statisztikák alapján az idén akár 10 százalék fölött nőhet a járművek lízingfinanszírozása a tavalyi évhez képest.
A Magyar Lízingszövetség kimutatása szerint  januártól március végéig a tavalyi év azonos időszakához képest 13 százalékkal, 60,2 milliárd forintra nőtt a lízingelt személyautókra és kisteherautókra fordított összeg .
Európában a Deloitte elemzése alapján 2010-ben még 7,3 millió új gépjárművet vásároltak magánszemélyek, és 7,2 millió céges gépkocsit állítottak forgalomba, ezzel szemben 2016-ban 6,3 millióra csökkent a magán vásárlások, és 8,7 millióra nőtt a céges beszerzések száma. A kutatócég előrejelzései alapján 2021-re akár 63 százalékra gyarapodhat a vállalatok számára forgalomba helyezett gépkocsik aránya, és elérheti akár a 10 milliós darabszámot is.
Míg Angliában, Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban a teljes piacon akár 40-50 százalékot is eléri a lízingelt gépkocsik részesedése, addig Magyarország útjain 3,6 millió gépkocsi fut, ebből megközelítőleg 50 000 autó a lízingelt vagy flottakezelt, ami 1,6 százalékos arányt jelent.
Magyarországon a kis- és középvállalkozások erősödésével bővülhet a lízingre szerződők száma, ezek a vállalatok jellemzően 8-10 éves gépkocsikat használnak.
Buchta Norbert, a Business Lease ügyvezető igazgatója szerint a hazai vállalatok a céges autót még mindig luxusnak tekintik, éppen ezért a vásárlóerő és a gazdaság növekedéséhez hasonlítva lassan nő a lízingelt járművek száma.
A magyar flottakezelő- és lízingpiac 80 százalékán a magyarországi 5 legnagyobb lízingcég osztozik, rajtuk kívül 15-20 kisebb, 100-150 autóból álló flottával rendelkező cég tevékeny a piacon.

 

 

(Forrás:gepjarmuszektor.hu, mit/Fotó:pixabay, mti)