Dalnoki Balázs márkaigazgató tájékoztatása szerint a válság után újraéledő autópiacon ismét nő a magánvevők vásárlási kedve, akik közül sokan vállalnák az előre kalkulálható fix  törlesztőrészleteket, hogy önerő nélkül 3-4 éves időszakra új autóhoz jussanak.

A Skoda a lízingszerű szolgáltatáscsomag keretében voltaképp bérletet nyújt meghatározott futamidőre és futásteljesítményre, a fix havi díj egyebek között szervizszolgáltatást, biztosítási díjakat is tartalmaz. A programba egyelőre a Skoda legnépszerűbb modelljeit vonták be, de Dalnoki Balázs szerint később, a tapasztalatok alapján nemcsak a többire, hanem a Volkswagen konszern más márkáira is kiterjedhet a konstrukció.

A programra már több mint 500 ajánlatkérés érkezett a márkaigazgató tájékoztatása szerint, aki az első évben 250-400 ügyfélre számít. A konstrukciót már elindították Csehországban, Szlovákiában és Ausztriában is. A Skoda 39 magyarországi márkakereskedése az idén várhatóan 8500 új autót ad el.

A Volkswagen konszern márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria 2015-ben mintegy 27 500 személyautót és kisteherjárművet értékesített a magyar piacon. A Porsche Hungaria Kft. árbevétele elérte ebben az évben a 280 milliárd forintot.

(Forrás:gepjarmuszektor.hu,mti/Fotó:skoda)